Waiblingen, 3. maj 2018 | Virksomhedens pressemeddelelse

STIHL byder amerikanske distributører velkommen som gæster - Stigning i styksalg af batteridrevne produkter

Under besøget i Waiblingen blev vigtige STIHL-produktnyheder præsenteret for de amerikanske distributører.

Under besøget i Waiblingen blev vigtige STIHL-produktnyheder præsenteret for de amerikanske distributører.

STIHL Group genererer omkring 30 procent af sin omsætning i USA. Det er traditionelt det vigtigste marked for STIHL, men salget af batteridrevne produkter er steget kraftigt på det seneste: I løbet af bare 15 måneder er STIHLs markedsandel for batteridrevet værktøj i USA tidoblet. Produktporteføljen er også blevet udvidet betydeligt i denne periode - fra en serie af batteridrevne produkter til tre.

STIHL har været til stede i USA siden 1974 med sit eget produktions- og salgsselskab STIHL Inc. i Virginia Beach. Det amerikanske marked betjenes af seks virksomhedsejede og fem uafhængige distributører - partnere, som STIHL har samarbejdet med i mange år og opbygget et tillidsfuldt forhold til. Det tyske moderselskab inviterede distributørerne til Waiblingen i slutningen af april for at diskutere strategien for det amerikanske marked.

"Vores partnere og kunder i USA kan stole på, at STIHL fortsat vil være en familieejet virksomhed - baseret på værdierne loyalitet, integritet, et langsigtet perspektiv og selvfølgelig en forpligtelse til førsteklasses kvalitet," sagde dr. Nikolas Stihl, formand for STIHLs rådgivende og tilsynsførende bestyrelse, på mødet.

Norbert Pick, medlem af STIHLs direktion for marketing og salg, forklarede: "Vi sætter ekstraordinært høje standarder i alt, hvad vi gør, og skræddersyr vores produkter præcist til at opfylde kundernes krav. Resultatet er, at vi har haft succes i mere end 90 år i et miljø, der hele tiden ændrer sig."

Bjoern Fischer, administrerende direktør for STIHL Inc. understregede, at salget af STIHL-produkter i USA er mere end fordoblet i løbet af de sidste ti år. "Jeg ser et enormt yderligere potentiale for vores marked inden for batteridrevne produkter - især fordi vi er i stand til at tilbyde vores kunder et bredt og attraktivt udvalg af STIHL-produkter via vores store salgsnetværk med 9.000 forhandlere," siger Fischer og tilføjer: "I fremtiden vil der også være et større fokus på digitale produkter og tjenester."

Din pressekontakt

.

Du er måske også interesseret i