Siden juli har Brand World været det seneste højdepunkt hos STIHL i Waiblingen. Få kender anlægget ved Rems-flodens bredder så godt som Hans Peter Stihl. Som søn af virksomhedens grundlægger Andreas Stihl er han praktisk talt vokset op på stedet. Han satte sig ned med "Blick ins Werk" for at diskutere sine tanker om den nye udstilling og den rolle, den spiller for STIHL.
Er du glad for det nye udseende, som byggearbejdet har givet Fabrik 1?
HANS PETER STIHL: Jeg er glad for, at den fulde vifte af information, der tilbydes, gør mere end blot at fremvise selve STIHL-virksomheden. Vores hovedmål med de varierede og vidtfavnende tilbud i Brand World er at vække de besøgendes glæde ved skov og træ. På den måde ønsker vi også at give de tyske skove en platform.
Hvilke områder synes du er særligt smukke eller vellykkede? Har du allerede et yndlingssted?
HANS PETER STIHL: Jeg er meget teknisk anlagt, så jeg ville forvente, at mit yndlingssted ville være der, hvor man kan se så meget teknologi som muligt. Så sandsynligvis niveau 1. For et par år siden lancerede vi den første motorsav med elektronisk brændstofindsprøjtning, STIHL MS 500i. Det er meget interessant for teknologientusiaster at lære mere om baggrunden for denne banebrydende innovation.
Hvad betyder Brand World efter din mening for både virksomheden og STIHL-brandet?
HANS PETER STIHL: STIHL Brand World giver os en fremragende mulighed for at bringe den måde, vi ser på naturen og skoven på, ud til et større publikum. Når alt kommer til alt, er vi også interesserede i at gøre så meget som muligt for sunde skove og deres bevarelse. Ved at tage en så unik tilgang til at gøre skove og skovbrug levende, formidler Brand World værdifuld viden og viser samtidig den rolle, STIHL spiller i omsorgen for naturen.
Tusind tak for at tale med os, hr. Stihl!